Nao Robot

Video Affirmasi Motivasi dan Inspirasi

Lihat Wajah Ibu Bapa Suatu Ibadah  

Posted by: Sebaik-baik Keredhaan


Kebanyakan pelajar USIM sekarang ini sedang menghabiskan masa bersama keluarga tersayang. Al-maklum lah tengah cuti semester. Nanti dah naik sem baru, dah susah nak balik kampung disebabkan assignment dan kerja yang terlalu banyak. Walau apa pun, kita perlu juga mengambil sedikit masa untuk pulang ke kampung walaupun dalam kesibukan. Bukan apa, bila kita lihat wajah orang tua kita, insyaAllah hati kita akan tenang. Secara tidak langsung kita dapat menyelesaikan semua kerja yang kita ada dengan lebih mudah tanpa kita sedari. Apatah lagi melihat wajah ibu bapa merupakan suatu ibadah.

Bagi sesiapa yang sudah ketiadaan ibu atau bapa atau kedua-duanya, kita masih boleh melakukan ibadah walaupun sudah tidak dapat melihat wajah mereka. Mendoakan kejayaan dan kebahagiaan ibu bapa juga dituntut dalam Islam. Hanya anak yang soleh dan solehah yang akan medoakan ibu bapa mereka. Jadi, apa tunggu lagi. Mari kita doa sama-sama.

اللهمّ اغفرلي ولوالديّ وارحمهما كما ربّياني صغيرا. آمين


This entry was posted on 7:07 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment