Nao Robot

Video Affirmasi Motivasi dan Inspirasi

Doa Pengubat Rindu Anak Kepada Abah  

Posted by: Sebaik-baik Keredhaan


Seorang anak merindui ayahnya yang sudah pergi meninggalkannya buat selama-lamanya semasa dia di tingkatan lima. Dahulu, si anak kerap menangis mengenangkan ayahnya yang tercinta kerana si anak terlalu rapat dengan ayahnya. Perasaan sedih itu sangat kuat sehingga dia sempat meluahkan kerinduannya itu di atas beberapa helaian kertas semasa menjawab soalan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM), Namun, kesedihan itu diikuti dengan doa untuk ayahnya.

Kini, dia sudah dewasa. Seperti dahulu, dia masih lagi merindui ayahnya. Bezanya, dia kini dapat mengawal perasaannya sesuai dengan umurnya yang semakin bertambah. Setiap kali selepas solat dan tatkala merindui ayahnya, pasti dia mendoakan kesejahteraan ayahnya. Inilah doa yang biasa disedekahkan buat ayahnya yang tercinta.

"Ya Allah, ampunilah aku dan kedua ibu bapaku serta kasihanilah mereka berdua sepertimana mereka berdua mengasihiku dan menyayangiku sejak kecilku. Ya Allah, terangkanlah dan lapangkanlah kubur abahku, tenangkanlah dia di sana, masukkanlah dia ke dalam golongan hamba-hambaMu yang beriman, bertaqwa, dan beramal soleh. Ya Allah, masukkanlah abahku ke dalam syurgaMu bersama-sama Nabi Muhammad SAW, orang-orang yang dia sayang, dan orang-orang yang menyayanginya serta kekalkanlah dia di sana buat selama-lamanya. Rahmatilah dan redhailah dia di akhirat sana. Ya Allah, mudah-mudahan aku dan ibuku dapat mengikut jejak langkah abahku. Amin..."

Moga kita dapat mengambil manfaat daripada kisah ini. Ingatlah, hanya anak-anak yang soleh bisa mendoakan kesejahteraan dan kebahaagiaan ibu bapanya di dunia dan akhirat.

This entry was posted on 10:34 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment